Час на місці не стоїть, а відповідно прогресивні технології дарують новітні бачення та вдосконалення процесів. Широкоформатний друк не є виключенням, адже методи вдосконалення друку з’являються все частіше. Загалом поняття широкоформатного друку з’явилось у вісімдесятих роках двадцятого століття. Це були примітивні варіанти друку, які набули широкого поширення та розвитку в силу поширення реклами та ринкової економіки. І розвитком конкуренції ряд підприємств пропонують численний вибір, тим самим надаючи клієнтові широкий асортимент товарів та послуг. Відповідно друк реклами, в тому числі широкоформатний друк, набуває широкого поширення, адже рекламує товар чи послугу на масштабних читабельних площах.
Широкоформатний друк налічує поділ на чотири види: широкоформатний друк водним чорнилом, широкоформатний друк пігментним чорнилом, друк сольвентним чорнилом та екосольвентним чорнилом. Відповідно для кожного із видів друку виділяють окреме застосування. У цій статті ми зупинимось детально на кожному із видів друку та опишемо їх преваги та недоліки.
Широкоформатний друк водними чорнилами не є практичним у застосуванні, але формує картину натуральних тонів, тому інтер’єрні композиції виглядатимуть відмінно. Принтери, які здійснюють друк водним чорнилом, налічують термальні головки, які виконують більш якісний друк, водночас мають невелику ресурсну здатність. Широкоформатний друк водним чорнилом відрізняє від решти видів друку тим, що здійснює відмінний інтер’єрний друк, у решти випадках такий друк не є практичним, він не стійкий до погодних умов, ультрафіолету і є високовартісним.
Наступний і доволі популярний вид друку є друк сольвентним чорнилом, який широко застосовується у зовнішній рекламі. Чорнило налічує розчинник – сольвент, який є стійким до погодних умов та попаданню сонячного проміння. Принтери, які здійснюють широкоформатний друк на основі сольвентних чорнил можуть друкувати макети різної ширини: від одного метра шістдесят сантиметрів, трьох метрів двадцяти сантиметрів до п’яти метрів. Такий друк можна здійснювати на самоклейних вінілових плівках, плівках One Way Vision (перфоплівка), банерному полотні, на плівці Back lite, на папері Blue back, на платику Back lite, на текстилі та полотні. Переваги широкоформатного друку на основі сульвентних чорнил є очевидними: адже цілком реально здійснювати недорогий друк від одного примірника, такий друк є стійким до стирання та погодніх умов. Із недолівків друку сульвентними чорнилами є великий об’єм краплі чорнила на матеріалі, а також його не варто використовувати в інтер’єрному оформленні. Основною сферою застосування є безсумніву зовнішня реклама, а саме, друк на білбордах, сітілайтах в оформленні вітрин.
Широкоформатний друк із використанням екосольвентних чорнил має ряд переваг над друком із використанням сульвентних чорнил. Основною перевагою є використання такого друку у інтер’єрній рекламі, а також широке застосування у внітрішньому оформленні. Також екосольвентне чорнило має заначно меншу краплю у порівннянні із сульвентним чорнилом. Із недоліків варто відзначити, що вартість такого друку є враз дорощим, такий друк не є стійким до вигорання та налічує меншу насиченість кольорів.
Про матеріали, на яких здійснюється, друк варто зупинитися детальніше. Отже, про папір Back Lite варто зазначити, що це спеціальний вологостійкий папір, який використовують для просвітних змінних зображень. Головною вагомою особливістю цього паперу є здатність до світлорозсіювання. Широко використовується у рекламних носіях із внутрішньою підсвіткою таких як сітілайти чи лайтбокси. Папір Blue Back це спеціальний вологостійкий папір, який налічує синій колір на зворотній стороні, тому дозволяє розміщати рекламу на темній основі без викривлення кольору та без просвітлення. Про банер, як носій реклами, варто зазначити, що це пластичний ПВХ, який армований поліестеровою ниткою, дає можливість здійснювати широкоформатний друк на литому варіанті або ж ламінованому варіанті. Ламінований банер має меншу щільність. Банер Block OUT, налічує чорний внутрішній прошарок, який запобігає просвітленню зображення, що дає можливість наносити зображення на дві сторони і є популярними для використання натяжок над дорогами. Банер Flex э аналогом литому банеру, але налічує спеціальний наповнювач та армування, яке розсіює світло.
Із популярних матеріалів варто відзначити самоклейну вінілову плівку, яка є одним із найпопулярніших носіїв широкоформатного друку. Найпопулярнішою є плівки фірми Оracal, адже саме її вперше почали завозити в Україну. Для друку на зовнішніх носіях використовують глянцеву плівку, яка незатримує пил, для інтер’єрного друку можна використовувати матову плівку. Плівка Оne Way Vision являє собою перфоровану самоклейну плівку, яка використовується у поклейці прозорих поверхонь для збереження проникнення світла. Друк на текстилі широко застосовується у зовнішній рекламі, друк на прапорів, художніх декорацій. Полотно являє собою щільний матеріал із фактурною поверхнею, яка надає імітації художнього полотна, може складатися із натуральної або штучної основи, покритої спеціальним шаром, який дає можливість здійснювати високоякісний широкоформатний друк. Платик Back lite являється поліптером, на який нанесений шар для друку.